دوران دولت اسلامی پیامبر اکرم (ص) زنان بازار را با زینت خود آراسته نمی کردند و هیچ کس دوست ندارد که امروز برای زنی چنین اتفاقی بیافتد. با مطالعه تاریخ بشریت معلوم می شود زن همیشه در جهان مظلوم بوده و اسلام آن را از ظلم آزاد کرده و مقام ولایی اعطاء کرد.

دکتر علامه راغب حسین نعیمی، رئیس حوزه علمیه جامعه نعیمیه (عالم برجسته اهل سنت) گفت: احترام به زنان بخشی از ارزش های مذهبی جامعه اسلامی است و تمام حقوق زنان در دین مبین اسلام است، زیرا دین اسلام خشونت و ظلم را حتی با زنان دشمنان اسلام نیز منع می کند و این مقام از سوی خداوند به زنان داده شد.

         وی گفت: پیامبر اکرم به احترام دخترش حضرت فاطمه الزهرا (س) می ایستادند و این جایگاه زن است که از سوی پیامبراکرم (ص) به زن اعطاء شده است.

        وی افزود: احترام به زنان بخشی از ارزش های اجتماعی و مذهبی ما است.

        مولانا امجد خان، معاون دبیرکل جمعیت علمای اسلام گفت: جهت آزادی دکتر عافیه صدیقی و برای حقوق مادران، خواهران و دختران مظلوم کشمیر اشغالی و هند در "روز جهانی زن" باید راهپیمایی های اعتراضی برگزار شود و تمام جامعه اسلامی برای حقوق آن ها متحد شوند.

       وی گفت اسلام بیشترین احترام را به زن قائل است و ضامن حقوق زن است.

       مولانا محمد زبیر الباری، عالم برجسته دینی (اهل سنت) گفت: هر کشوری قوانین خاص خود را برای امنیت و بهبود و توسعه جامعه خود دارد و مردم باید از آن قوانین پیروی کنند و هر کس از قوانین کشور خود پیروی نکند شورشی تلقی می شود، زیرا اسلام محافظ حقوق زنان است و فقط با اجرای قوانین آن عدالت و برابری در جامعه حاکم می شود.

        سناتور علامه ساجد میر، رهبر جمعیت مرکزی اهل حدیث پاکستان گفت: ارزش های اسلامی باید در جامعه پاکستان رعایت شود.

        دوران دولت اسلامی پیامبر اکرم (ص) زنان بازار را با زینت خود آراسته نمی کردند و هیچ کس دوست ندارد که امروز برای زنی چنین اتفاقی بیافتد.

       وی گفت: با مطالعه تاریخ بشریت معلوم می شود زن همیشه در جهان مظلوم بوده و اسلام آن را از ظلم آزاد کرده و مقام ولایی اعطاء کرد.

       دکتر عظمی قریشی، معاون دانشگاه زنان گفت: روز جهانی زن برای ارتقاء حقوق زنان و رفع مشکلات آن ها برگزار می شود.

       وی گفت: هر مذهب و دین به زنان احترام می گذارد و از حقوق آن ها حمایت می کند و در این تلاش دین، ​​سیره پیامبر اکرم (ص) و ارزش های اساسی جامعه اسلامی را متمایز می کنیم و زنان ما توانایی خود را در همه زمینه های زندگی ثابت می کنند و در زمینه های مربوط به خود در سطح ملی و بین المللی برتری دارند.

       وی افزود: روز جهانی زن در سراسر جهان با شور و شادی برگزار می شود و زنان زیبایی جامعه هستند و تاریخ نشان می دهد "روز جهانی زن" ۱۴۰۰ سال پیش توسط اسلام ناب محمدی (ص) گرامی داشت شد و اسلام همه حقوق را به زنان داده است و حقوق اقتصادی و اجتماعی که امروز جامعه جهانی در تلاش آن ها است اسلام هزار و چهار صد سال قبل به زنان اعطاء کرده است.

        وی ابراز خرسندی کرد و گفت: زنان در پاکستان از استقلال کامل برخوردار هستند و در همه بخشهای زندگی در کنار مردان خود سعی و تلاش می کند.

        سناتور شبلی فراز، وزیر اطلاعات و اطلاع رسانی پاکستان در روز جهانی زن گفت: اسلام حقوق بی سابقه ای به زنان داده است.

         سناتور شبلی فراز در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی زن در توییتر منتشر کرد وگفت: روز جهانی زن مقام والای زنان و اهمیت خدمات آنها را در زمینه های مختلف برجسته می کند و اسلام به زنان حقوق بی نظیری داده است و قانون اساسی پاکستان نیز ضامن حقوق زنان است و زنان نقش به سزایی در پیشرفت پاکستان دارند.

      وی تاکید کرد: زنان باید توانمند باشند تا جامعه خود را متمدن و روشنفکر سازند و ما برای حقوق برابر زنان، ازجمله حقوق ارث و مالکیت متعهد هستیم و سعی و تلاش می کنیم تا زنان را در جامعه خود قدرتمند و ایمن سازیم.

     ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده کل ارتش پاکستان نیز طی پیامی به مناسبت "روزجهانی زن" گفت: زنان پاکستانی برای افزایش عزت، احترام و شرافت ملت خود خدمات بسیار ارزنده ای ارائه داده اند و با لباس فرم توانایی های خود را نیز نشان می دهند.

      وی گفت: زنان پاکستانی در مبارزه با شیوع همه گیر کرونا نیز در خط مقدم هستند و با لباس فرم خدمات بزرگی به ملت و بشریت انجام داده اند و بسیار مورد احترام هستند.

      دکتر فردوس عاشق اعوان، دستیار ویژه سر وزیر ایالت پنجاب به مناسبت روزجهانی زن گفت: هیچ جامعه ای بدون مشارکت زنان کامل نیست.

      وی گفت: امروز روز ادای احترام به فداکاری های ابدی زنان است و این روز جهانی جشن گرفته می شود تا زنان جایگاه و حقوق شایسته خود را در جامعه داشته باشند.

      وی گفت: زن به ظاهر جنس ضعیف است، اما درحقیقت بسیار قوی و قهرمان جهان است و من به هر مادر، خواهر، همسر و دختر شجاعی به خاطر تشکیل خانواده صالح و همچنین جامعه صالح ادای احترام می کنم.

       عاشق اعوان گفت: نمی توان از اهمیت زنان در پیشرفت جامعه انکار کرد و دولت پاکستان اقدامات مهمی را برای حمایت از حقوق زنان انجام می دهد.

      همچنین سکندر سلطان راجا، رئیس کمیسیون انتخابات، مشارکت زنان را در انتخابات بسیار ضروری و موثر قلمداد کرد و گفت: زنان با ناملایمات شجاعانه برخورد می کنند.

     خانم شرین مزاری، وزیر حقوق بشر پاکستان طی توییتی گفت: پاکستان قوانینی برای جلوگیری از خشونت جنسی و آزار و اذیت در محیط کار و همچنین در حمایت حقوق ارث زنان نیز قوانین دارد، اما ما باید علیه آزار و اذیت، خشونت جنسی و تبعیض مبارزه کنیم.

       لازم بذکر است به مناسبت روز جهانی زن در سراسر جهان از جمله در پاکستان جشن گرفته می شود و شخصیت های دینی و سیاسی کشور به این مناسبت پیام هایی صادر می کنند.

کد خبر 6397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =